اگر مراسم مهمی در پیش دارید و می­خواهید لباسی تهیه کنید که هم شیک و زیبا و هم مدرن و به روز باشد، نباید دچار استرس و نگرانی شوید. تنوع مدل­هایی که برای لباس مجلسی 2020 طراحی شده به قدری زیاد است که حتماً یک مورد از آن­ها را می­پسندید و تهیه می­کنید.

انواع پارچه­ های مورد استفاده در لباس مجلسی 2020

پارچه­ ها نقش بسیار مهمی در زیبایی لباس مجلسی دارند و هر سال معمولاً از چند نوع پارچه برای دوخت لباس­ها استفاده می­کنند. پارچه­ هایی که در لباس مجلسی 2020 بیشتر استفاده شده است را در ادامه با هم بررسی می­کنیم.  

لباس مجلسی پولکی

لباس­های مجلسی پر زرق و برق همیشه پرطرفدار بوده­ اند و یکی از شیک­ترین مدل­های آن لباس­ مجلسی پولکی است. سالهاست که از پولک برای تزیین و طراحی لباس مجلسی استفاده می­شود. یکی از ترندهای لباس مجلسی 2020 استفاده از پولک­های رنگانگ در طراحی آنهاست که ظاهری جذاب و فریبنده به شما می­دهد. باید در تکمیل کردن استایل خود با لباس­های پولکی دقت کنید، مثلاً اگر کت پولکی انتخاب می­کنید باید رنگ سایر آیتم­های استایلتان را با رنگ پولک­های کتتان هماهنگ کنید تا ظاهری رضایت بخش پیدا کنید. اگر زیاد طرفدار لباس­های سرتاسر پولکی نیستید بهتر است به سراغ لباس­هایی که از پولک برای تزیین دور یقه، آستین و دور کمر استفاده شده است، بروید. یکی از مدل­های پرطرفدار لباس مجلسی 2020، سرهمی و اورال­های پولکی است که ظاهری شیک و به روزی به شما هدیه می­دهند.

لباس مجلسی پولکی

لباس مجلسی مخمل

امروزه پارچۀ مخمل به دلیل داشتن سطحی ابریشمی  و براق بسیار پرطرفدار و محبوب شده است. پارچه­ های مخمل که با ابریشم خالص درست شده­ اند بسیار گران قیمت هستند و اکثر مخمل­های موجود در بازار از ریون و ابریشم درست شده­ اند که قیمت مناسبی دارند. لباس مجلسی مخمل با گل­های درشت و برجسته در سال 2020 بسیار مورد توجه قرار گرفت که بیشتر آنها یقه گرد و آستین سه ربع هستند.

لباس مجلسی مخمل

لباس مجلسی ژاکارد

ژاکارد جنس پارچه نیست بلکه نوعی بافت پارچه است. طرح و نقش در زمان بافت بر روی پارچه ایجاد می­شود و اکثر پارچه­ ها را می­توان با این روش بافت. اما پارچه­ های کتان و ابریشم و پلی­ استر را نمی­توان با ماشین­ها ژاکارد بافت. ژاکارد ضخامت بالایی دارد و از آن برای روکش مبل و پرده هم استفاده می­شود. یکی از پارچه­ هایی که در لباس مجلسی 2020 به کار برده شده است ژاکارد با بافت ظریف است که تنوع زیادی به استایل خانم­ها می­دهد. چون پارچه­ های ژاکارد ایستاده و خوش فرم هستند می­توانند برای دوخت لباس مجلسی­ پف­دار استفاده شوند. اگر لباس مجلسی کوتاه را با این پارچه پف­دار کنید، جلوۀ لباس را چند برابر خواهید کرد.

لباس مجلسی ژاکارد

لباس مجلسی ریون

پارچه ریون از الیاف مصنوعی ساخته می­شود و در مواقع ضروری می­تواند گره گشای انتخاب و خرید لباس مجلسی باشد. ریون همانطور که منتقدان زیادی دارد، طرفداران قابل توجهی هم دارد. مزیت ریون قیمت پایین و کیفیت قابل قبول آن است. ریون خیلی شبیه به پارچه­ های ابریشمی است و گاهی اوقات برای ارزانتر شدن لباس می­توان از آن استفاده کرد. پارچه­ های ریونی که در دوخت لباس مجلسی 2020 استفاده شده است بیشتر طرحدار و گلدار هستند. برای فصول سرد سال معمولاً پارچۀ ریون را با پشم ترکیب می­کنند که این نوع پارچه هم در لباس مجلسی 2020 بسیار دیده شده است. لباس مجلسی­ گیپور را می­توان با پارچۀ ریون و تور و حریر ترکیب کرد و مدلی نو و زیبا طراحی کرد و استایل تازه­ ای به بانوان تقدیم کرد.

لباس مجلسی ریون

لباس مجلسی لمه

پارچۀ لمه یک پارچۀ ترند شده در دوخت لباس مجلسی لمه 2020 است. اگر می­خواهید در مراسم و مجالس مهم بدرخشید، حتماً از لمه برای دوخت لباس خود استفاده کنید چون اکلیل­ های ظریف و براق در این پارچه شما را از سایرین متمایز می­کند. لمه بسیار ظریف و ریز بافت است و نیازی به آستر ندارد. کمپانی­ های معتبر دنیا با خلاقیت و نوآوری­ های زیاد، از پارچۀ لمه برای طراحی و دوخت مدل­های زیبا در لباس مجلسی دخترانه و زنانه استفاده کرده­ اند. شما می­توانید از پارچۀ لمه برای سرتاسر لباس مجلسی استفاده کنید و یا آن را با سایر پارچه­ ها ادغام کنید و لباس شکیل و زیبایی فراهم کنید.

لباس مجلسی لمه

انواع مدل­های طراحی شده برای دوخت لباس مجلسی 2020

یکی از مهمترین معیار خانم­ها برای انتخاب لباس مجلسی، طرح و مدل آن است. طرح و مدل لباس مجلسی معمولاً هر سال بروز می­شود و طرح­های متفاوت و متعددی برای دوخت آن­ها بکار برده می­شود تا تمامی سلیقه­ ها بتوانند مدل موردنظر خودشان را پیدا و خریداری کنند. در ادامه با چند مدلی که در دوخت لباس مجلسی 2020 بکار برده شده است، آشنا می­شویم.

مدل آستین در لباس مجلسی 2020

یکی از مهمترین پارامترهای زیبایی لباس مجلسی، آستین آن است. آستین، قسمتی از لباس است که برای پوشاندن شانه، بازو و دست بکار برده می­شود و در مدل­های تنگ و گشاد دوخته می­شود. آستین­ های پفی در طراحی لباس مجلسی بسیار استفاده شده است. آستین پفی به آستین­ هایی گفته می­شود که یا در قسمت شانه یا در قسمت مچ دست جمع می­شود. لباس مجلسی با آستین­ های پفی می­تواند برای شما استایل شیک و مدرنی بسازد. آستین چاکدار نوع دیگری از آستین است که امسال خیلی ترند شده است. آستین چاکدار به آستین­ هایی گفته می­شود که در دو طرف آن چاک دارد و در قسمت مچ دست با دکمه بسته می­شود. آستین فانوسی از دیگر آستین­ هایی که در طراحی لباس مجلسی 2020 دیده شده است. این آستین بین آرنج و مچ دست بالونی می­شود و انتهای آستین با دکمه جمع می­شود. یکی دیگر از آستین­ لباس مجلسی 2020 بسیار به چشم می­خورد، آستین­ های پرنسسی است. این آستین­ها در قسمت شانه کمی پف­دار است اما از قسمت آرنج تا مچ دست کاملاً تنگ است. اگر امسال به دنبال لباس مجلسی خیلی خاص هستید حتما لباسی را که آستین­های دنباله ­داری دارد و تا روی زمین می­کشد، انتخاب کنید. شکوه و جلال این لباس­ها وصف ­ناشدنی است.

لباس مجلسی با آستین فانوسی

لباس مجلسی 2020 پف­دار

هر موقع صحبت از لباس مجلسی برای مراسم مهم می­شود معمولاً ناخودآگاه ذهن خانوم­ها به سمت لباس­های پف­دار و اسکارلتی می­رود. این نوع لباس­ها فقط مناسب مراسم­های خیلی مجلل است که معمولاً عروس خانم­ها و یا اقوام درجه یک عروس و داماد از این مدل استفاده می­کنند. امسال برخی از لباس­های مجلسی با پف متوسط و زیاد طراحی شده­ اند که برای آنکه جذابیت آنها بیشتر شود از پارچه­ های بسیار ساده در آن استفاده شده است. این مدل لباس برای افراد کوتاه قد و یا چاق مناسب نیست.

لباس مجلسی پف­دار

لباس مجلسی 2020 چاک­دار

اگر نمی­دانید که چه لباس مجلسی برای افراد چاق و چه لباس مجلسی برای افراد لاغر مناسب است، حتماً از لباس­ مجلسی چاکدار استفاده کنید، چون این نوع لباس برای هر فرم بدن مناسب است و استایل خاصی به بانوان می­دهد. امسال دامن مجلسی چاکدار، شلوارهای مجلسی چاکدار، بلوز و شومیزهای چاکدار زیادی در کالکشن­ های کمپانی­ های بزرگ دیده شده است. پیراهن­های بلند چاکدار در بین خانومها بسیار محبوب شده است چون جذابیت آن­ها را دو چنان می­کند. به بانوانی که به دنبال لباس مجلسی منحصر به فردی هستند، توصیه می­کنیم که از لباس­هایی با دامن­های دو طرف چاکدار استفاده کنند. اگر دامن­های دو طرف چاکدار را با بلوزهای دو آستین، بی­ آستین و تک آستین ست کنید، لباس بسیار جذاب و زیبا و منحصر به فردی خواهید داشت. 

لباس مجلسی چاکدار

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4 (4 رای)

پاسخی را بگذارید