وقتی صحبت از تونیک میشه ناخودآگاه ظاهر و استایل مادر، خاله‌ها و تمام زنان دور و برمون که از این لباس زنانه استفاده می‌کردند را به یاد می‌آوریم چون تونیک قدمت بسیار بالایی دارد و یکی از لباس‌های مرسوم زنانه به حساب میاد. تونیک جز آن دسته از لباس‌های زنان است که استفاده از آن هیچ محدودیت سنی ندارد و در تمام فصول قابل استفاده است اما مدل‌های پوشیده آن در پاییز و زمستان رونق بیشتری دارند. راحتی و سبکی تونیک سبب شده که طرفداران زیادی داشته باشد. اگر به دنبال استایل شیک و مجلسی هستید به شما  تونیک مجلسی را پیشنهاد می‌دهیم. همراه ما باشید تا انواع تونیک‌های مجلسی را بررسی کنیم.

انواع تونیک مجلسی

قد تونیک معمولاً بلند است اما اگر می‌خواهید اندازه استاندارد آن را بدانید باید بگوییم که طول استاندارد آن 85 سانتی متر است بنابراین می‌توانید از آن به تنهایی استفاده کنید. ولی اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید می‌توانید آن را با لگ، شلوار و یا دامن ست کنید.

  1. تونیک مجلسی گیپور

گیپور یکی از پارچه‌های پرطرفدار برای طراحی و دوخت لباس مجلسی ست. پس اگر قصد تهیه‌ی تونیک رسمی و مجلسی دارید بهترین گزینه تونیک گیپور است. از گیپور می‌توانید برای دوخت کل تونیک استفاده کنید و یا از آن به صورت خرج کار در قسمت آستین، یقه و یا انتهای لباس استفاده کنید. این تن پوش شگفت انگیز را می‌توانید با یک شلوار تنگ، راسته و یا دمپا گشاد ست کنید و با یک جفت کفش پاشنه بلند، زیبایی استایل خود را تکمیل کنید.

  • تونیک مجلسی حریر

حریر از دیگر پارچه‌های ظریف و زیباییست که برای طراح و دوخت انواع لباس مجلسی شیک استفاده می‌شود. طرح و نقش تونیک‌های حریر بسیار متنوع است که با کمی صبر و دقت می‌توانید بهترین طرح و نقش را متناسب با فرم اندام و چهره خود پیدا کنید. لختی و ظرافت این پارچه حس زنانگی را تقویت می‌کند و ظرافت و زیبایی چهره و اندام شما را دو چندان می‌کند.

تونیک‌هایی که از جنس حریر طرح‌دار هستند جلوه خاصی به بانوان خوش پوش می‌دهند و تمام بانوان را برای خرید وسوسه می‌کند. به خانم‌هایی که ریز نقش هستند توصیه می‌کنیم که طرح‌های شلوغ و ریز را انتخاب کنند تا کمی درشت‌تر به نظر برسند و برعکس به خانم‌هایی که درشت اندام هستند پیشنهاد می‌کنیم که طرح‌های ساده‌تر و درشت‌تر را انتخاب کنند تا آنها را کمی ظریف‌تر نشان دهد.

  • تونیک مجلسی طلاکوب

پارچه‌های طلاکوب یکی از پارچه‌های مناسب برای دوخت تونیک است. جلوه و زیبایی این تونیک‌ها به قدری زیاد است که توجه و تمرکز اطرافیان را به سمت شما جذب خواهد کرد. استفاده از پارچه طلاکوب در  سر آستین و قسمت انتهایی لباس، زرق و برق لباس را متعادل می‌کند بنابراین استایل شما شیک‌تر به نظر می‌رسد. تونیک طلاکوب را می‌توانید با یک جفت کفش بژ و یا طلایی ست کنید.

  • تونیک مجلسی سنگ دوزی شده

تونیک سنگ دوزی به دلیل زرق و برقی که دارد به شما استایل رسمی و مجلسی می‌دهد. سنگ دوزی روی لباس اگر خلاقانه و با سلیقه انجام شود استایل شما را متحول می‌کند. سنگ دوزی می‌تواند بر روی قسمت‌های مختلف تونیک مانند یقه، سر آستین و یا دور کمر انجام شود. فراموش نکنید که سنگ دوزی در هر قسمتی از تونیک که باشد، توجهات را به همان سمت می‌برد. مثلاً اگر قسمت یقه لباس سنگ دوزی شده باشد نگاه‌ها به سمت گردن، شانه و چهره شما کشیده می‌شود. 

  • تونیک مجلسی زمستانه

پارچه‌هایی که بافت ضخیم دارند مثل پارچه‌های پشمی، حوله‌ای و یا مخمل مناسب دوخت تونیک‌های مجلسی ست. همانطور که می‌دانید یکی از پارچه‌های ترند شده در پاییز 2020 مخمل کبریتی ست که تونیک‌های بسیار زیبا و جذابی از آن در بازار موجود است و بانوانی که پیرو مد هستند می‌توانند از آنها استفاده کنند. یکی دیگر از تونیک‌های ترند شده تونیک‌های بافتیست که بر روی آنها مروارید کار شده است، پس اگر دوست ندارید که تونیک زمستانه شما ساده باشد می‌توانید از این مدل تونیک‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از تونیک‌های ترند شده در فصل پاییز و زمستان 2020  تونیک‌های بافتیست که بر روی آنها مروارید کار شده است، پس اگر دوست ندارید که تونیک زمستانه شما ساده باشد می‌توانید از این مدل تونیک‌ها استفاده کنید.

  • تونیک مجلسی با پارچه‌های شاینی و براق

پارچه‌های پر زرق و برق و شاینی مثل پارچه پولک‌دار، لمه و لمه شنی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت تونیک مجلسی است. این پارچه‌ها به قدری زیبا و جذابند که اگر با آنها ساده‌ترین تونیک هم دوخته شود،  دل نواز و چشم گیر می‌شوند. درخشش پارچه‌های لمه از لمه شنی و پولک دار به مراتب کمتر است و اگر زرق و برق بیش از حد را دوست ندارید می‌توانید از لمه استفاده کنید.

اما برخی از خانم‌ها دوست دارند که در مراسم بدرخشند و مرکز توجهات باشند به همین دلیل به آنها تونیک‌هایی که با پارچه‌های پولک‌دار دوخته شده‌اند را پیشنهاد می‌دهیم. زمانی که تونیک پولک دار در زیر نور قرار می‌گیرد، درخشش و براقیت آن چند برابر می‌شود.

ترکیب پارچه‌های پولک دار با سایر پارچه‌ها مثل حریر و تور هم از دیگر خلاقیت‌های دلربا طراحان است که زیبایی خاصی به استایل بانوان خوش پوش و تنوع طلب می‌دهد.

  • تونیک مجلسی با برش مدرن

برش‌های ساده جایگاه بسیار محکمی در دل خانم‌های ساده پسند دارد اما گاهی لازم است که در استایل و نحوه لباس پوشیدن خود تغییر ایجاد کنیم. برش‌های مدرن با ایجاد شکاف و یا سوراخ‌هایی بر روی کمر، بازو و یقه باعث می‌شود که در استایل و ظاهر شما تحول ایجاد شود. پس اگر ساده پسند هستید لازم نیست که نگران انتخاب این مدل تونیک‌ها باشید چون برش‌های مدرن تغییر عجیب و غریبی در استایل شما ایجاد نمی‌کند بلکه موجب تنوع در استایل شما می‌شود. لازم به ذکر است که انواع لباس مجلسی 2020 مخصوصاً تونیک‌های مجلسی با برش‌های مدرن به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
2.5 (4 رای)

پاسخی را بگذارید